Två frågor om långfärdcykel
Skrivet av
Curt-Stefan den 20e juli, 2007
kan man fästa väskor på dämpade framgafflar och tål aluminiumramen vikten från väskorna
Skrivet av
Lars Viebke den 20e juli, 2007
Packningen skall vara avdämpad!
Ett litet tips:
Välj istället en fulldämpad touringliggcykel med pakethållare för dubbla par cykelväskor under/bakom sitsen, eller specialväskor (bananväskor), eller om du vill cykla riktigt snabbt en aerodynamisk bakkåpa, så får du både en bekvämare och snabbare cykel, där packningen är avdämpad.
Ett litet tips:
Välj istället en fulldämpad touringliggcykel med pakethållare för dubbla par cykelväskor under/bakom sitsen, eller specialväskor (bananväskor), eller om du vill cykla riktigt snabbt en aerodynamisk bakkåpa, så får du både en bekvämare och snabbare cykel, där packningen är avdämpad.
Skrivet av
Markus F den 20e juli, 2007
Det var ju ett väldigt värdefullt råd till den som tänker sätta packväskor på sin MTB.
Jag och Gary
Lök
Jag och Gary
Lök
Skrivet av
rikard den 20e juli, 2007
jag satte axiom odyssey lowriders på min DJ1-gaffel. Det gick bra även om jag inte kunde använda alla fästpunkter. Tyvärr var det apkass kvalite på själva muttrarna så de drog gängpaj på fästena, men om man byter muttrar innan man monterar så går det kalas.
väskorna blir odämpad massa med den setupen, men det spelar faktiskt noll roll. Har man packväskor på cykeln orkar man inte cykla teknisk skogsstig ändå. Man klarar dessutom av större ojämnheter med en mtb med odämpade väskor än man gör med en liggcykel med dämpade dito.
väskorna blir odämpad massa med den setupen, men det spelar faktiskt noll roll. Har man packväskor på cykeln orkar man inte cykla teknisk skogsstig ändå. Man klarar dessutom av större ojämnheter med en mtb med odämpade väskor än man gör med en liggcykel med dämpade dito.
Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.