Cykel med motor
Skrivet av
Roger A den 19e februari
Blev förbiblÄst av en sÄdan idag nÀr jag cyklade hem frÄn jobbet av nÄgon som var för lat för att cykla sjÀlv .SÄg ut som en nyare modell .Typ en 28tums cykel fast med motor pÄ sidan .Det jag nu undrar Àr om man inte mÄste ha hjÀlm nÀr man framför ett sÄdant fordon? RÀknas det som moped eller cykel?Luktade illa gjorde den ocksÄ.
Om det var av gammal modell sÄ klassas den garanterat som moppe. Men det Àr ju bara att slÄ av motorn Ä trampa om polisen e i nÀrheten. Jag hade en damcykelmoppe av mÀrket 'örnen' som gick i 35 knyck nÀr jag var liten, jag hade 2 riktiga moppar oxo, men den var min pÀrla i samlingen.
Gubben jag fick den av var en polare till morfar, sÄ det var gratis. Gubben i frÄga hade tidigare klarat sig frÄn böter genom att ha hjÀlm pÄ pakethÄllaren, dÄ den tiden lagar bara krÀvde att hjÀlm skulle medföras.

Gubben jag fick den av var en polare till morfar, sÄ det var gratis. Gubben i frÄga hade tidigare klarat sig frÄn böter genom att ha hjÀlm pÄ pakethÄllaren, dÄ den tiden lagar bara krÀvde att hjÀlm skulle medföras.

TyvÀrr, bara registrerade anvÀndare fÄr skriva inlÀgg i detta forum.