Förlaga till Slingshot såld för $6000
Skrivet av
Mathias den 20e februari
Okej, inte dagsfärska nyheter direkt, men jag hittade det här när jag googlade efter en taklampa!
Snyggare än Slingshoten tycker jag faktiskt:
239. Scarce 1887 Victor spring fork cross frame hard tire safety manufactured by the Overman Wheel Co., Chicopee, MA. According to Donald Adams, author of Collecting & Restoring Antique Bicycles, this model is America’s first hard tire safety. This bike features Victor’s famous front half heart suspension, original handlebars, and pedals. Reproduction saddle, frame needs leather cover. Missing brake hardware. Retains original head badge. Very good rideable condition.
http://www.copakeauction.com

Snyggare än Slingshoten tycker jag faktiskt:
239. Scarce 1887 Victor spring fork cross frame hard tire safety manufactured by the Overman Wheel Co., Chicopee, MA. According to Donald Adams, author of Collecting & Restoring Antique Bicycles, this model is America’s first hard tire safety. This bike features Victor’s famous front half heart suspension, original handlebars, and pedals. Reproduction saddle, frame needs leather cover. Missing brake hardware. Retains original head badge. Very good rideable condition.
http://www.copakeauction.com

Skrivet av
magnus den 20e februari
Sjysst sadel! Och gaffelvinkeln var inte heller att leka med. :-)
Skrivet av
LTS den 20e februari
Med de där kedjestagen är den mer minimalistisk än Slingshot.
Fjädrad gaffel och dubbelfjädrad sadel för 121 år sedan. Komforttänkande för cyklar är inte så nytt det heller.
Fjädrad gaffel och dubbelfjädrad sadel för 121 år sedan. Komforttänkande för cyklar är inte så nytt det heller.
Skrivet av
Kupa den 20e februari
Lite kort mellan sadel och styre på den där.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------
_____
/ \
vvvvvvv /|__/|
I /O,O |
I /_____ | /|/|
J|/^ ^ ^ \ | /00 | _//|
|^ ^ ^ ^ |W| |/^^\ | /oo |
\m___m__|_| \m_m_| \mm_|
Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.