( OT ) Grym Dammsugare
Skrivet av Bang den 7e mars

I veckan redovisades en undersökning gÀllande jÀmstÀlldheten i den svenska familjen. Resultatet visade pÄ att Sverige Àr ett bra land nÀr det gÀller jÀmnstÀlldheten och att svenska mÀn mer och mer hjÀlper till i hushÄllet samt tar ut sin pappaledighet.
Efter att ha lÀst om detta fick min sambo för sig att köpa sig en ny dammsugare till hushÄllet och valet föll pÄ denna enkla och prisvÀrda modell frÄn Fasett som hon hittade pÄ Rusta.

Eftersom att det Àr internationella kvinnodagen i morgon sÄ Äkte jag pÄ stÀdningen hemma. Sedan klockan 7 började jag att tvÀtta Ä stÀda Ä hÄllit pÄ fram tills nu dÄ jag tar min lilla "Happy-moment" medans den sista tvÀtten hÀnger pÄ tork.

För 10 minuter sedan drog jag nĂ„gra drag med den nya dammsugare Ă„ JÄVLAR VAD DEN SÖG! Den sög sig fast i golvet, i mattan, i min hunds nos, sög nĂ€stan upp hela sofföverkastet Ă„ lĂ€t som en större flyglan nĂ€r den var igĂ„ng. Till priset av 399kr sĂ„ mĂ„ste jag sĂ€ga att det var mer Ă€n vad jag hade vĂ€ntat mig av den.

Vad har ni för dammsugare hemma Ä vem stÄr för stÀdningen, mestadels.

/B

SkitfulfÀrg, men den röda var slut :(
90151121_l.jpg

Skrivet av pean den 7e mars

Genom att göra dammsugning till materialsport sÄ blir det genast manligt! Awesome!

---
wa.se

Skrivet av Ekfeldt den 7e mars

Det finns ett hÄl precis vid handtaget.

bild
'Först sa han inget och sedan gick han'

Skrivet av PeterF den 7e mars

Jag har nÄgot billigt skit som jag köpte för 300kr pÄ ica för nÄgra Är sen. Den lÄter som ett jetplan och suger inte alls bra. Detta medför att den inte anvÀnds sÀrskilt ofta av mig. Jag kör hellre ett varv med moppen. Blir bÄde renare och luktar godare.

Ang fördelningen sÄ stÀdar nog hon mer Àn mig men Ä andra sidan sÄ Àr det jag som lagar den mesta av maten. Att tvÀtta hatar vi lika mycket bÄda tvÄ sÄ de delar vi nog 50/50 pÄ =)

Skrivet av putchi den 7e mars

Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> ... Ä vem stÄr för stÀdningen, mestadels.

Vi kör tvÄ rum var hela familjen varje onsdag kvÀll. Fungerar ungefÀr varannan vecka, vilket rÀcker.
GÀller bara att börja sÄ brukar ungarna hÀnga pÄ.

Skrivet av Martin O den 7e mars

Vi delar fifty-fifty. Hon suger och jag tömmer pÄsen...

Skrivet av pean den 7e mars

Buskis!

---
wa.se

Skrivet av Bang den 7e mars

Kinky.

Skrivet av bruse den 7e mars

Eftersom jag Àr singel, Àr det full jÀmstÀlldhet hÀr hemma: mannen gör allt!

-----------------------------+-----------------------------
bild PÄs-tex - pÄ en blÎgg nÀra dig
Stulen: Peugeot fixie pÄ Södermalm, fredag 9 maj

Skrivet av fredrikw den 7e mars

bruse skrev:
> Eftersom jag Àr singel, Àr det full
> jÀmstÀlldhet hÀr hemma: mannen gör allt!

bor du tillsammans med en man?

Skrivet av bengt den 7e mars

Hmm att "svenska mÀn hjÀlper till" om dom hjÀlper till istÀllet för att dela hushÄllsarbetet Àr det vÀl noll jÀmstÀllt.

Naturligtvis har vi en Electrolux Super 730, dammsugarnas klassiker, efter den sÄ har utvecklingen gÄtt krÀftgÄng, till dom gjorde dom blÄa fasett, sen kan den inte komma lÀgre.
Vi delar pÄ stÀdningen, men ibland hinner vi inte dela. Det Àr katten som smutsar ner men han vÀgrar dra sitt strÄ tll stacken.

Skrivet av nenja den 7e mars

Jag har en frÀsig dammsugare jag fick av min mor, ganska luxig. ^^
TyvÀr inte lika cool fÀrg men samma modell:
bild

Ganska jÀmstÀllt hÀr hemma, jag lagar mat och min sambo diskar. Vid storstÀdning dammsuger jag och hon plockar / moppar, vi sköter tvÀtten ihop.

/Rickard

http://bikeplace.se
bild
http://happypics.zapto.org

Skrivet av Frolicc den 7e mars

Jag fick min av farsan nÀr jag flyttade hemifrÄn. BÀttre (eller vÀrdelöst) begagnad kan man sÀga. Höll pÄ att spy nÀr jag startade den. Farsan hade haft den i garaget och sugit skit i bilen med under nÄgra Är. Det har nog varit lite fuktigt för hela dammpÄsen var rutten. Gissa hur min lÀgenhet luktade =)

Fast numera Àr den urvÀdrad och funkar hur bra som helst.

Skrivet av MickeS den 7e mars

Bang skrev:
> ... För 10 minuter sedan drog jag nĂ„gra drag med den nya dammsugare Ă„ JÄVLAR VAD DEN SÖG! Den sög
> sig fast i golvet, i mattan, i min hunds nos, sög nÀstan upp hela sofföverkastet Ä lÀt som en
> större flyglan nÀr den var igÄng. Till priset av 399kr sÄ mÄste jag sÀga att det var mer Àn
> vad jag hade vÀntat mig av den.

MisstÀnker att det Àr en likadan som vi köpte i höstas, ser vÀldigt lik ut - Äterkom gÀrna om sugförmÄga om nÄn mÄnad:)
VÄr hade löjligt smÄ dyra pÄsar som fylldes pÄ nolltid - efter nÄn mÄnad levde den bara om (hörselskydd pÄ barnen typ) utan att suga alls. Fick pengarna tillbaka pÄ garantin och köpte en dyr, tyst, fungerande Electrolux istÀllet.
Men det kanske bara var vi som hade otur;)

Skrivet av Graj den 8e mars

Vad Àr det för fetto-fasoner kör ingen med sopborste nuförtiden?
En bra borste gÄr ju lika fort som en normal dammsugare, och vÀsnas mindre!
Sen beror det ju pÄ hur man bor.

Skrivet av s den 8e mars

Den hÀr trÄden suger.

bild

Skrivet av Obed den 8e mars

Alla dammsugare suger sÄ kraftigt nuförtiden att det duger med billigt krafs. Köpte den sÄ liten som möjligt för att ta sÄ liten plats i skÄpet som möjligt. Dessutom Àr de lÀtta att slÀpa omkring. Elux gick fetbort. Dyr och tung.

Skrivet av Thomas den 8e mars

Man ska givetvis ha en pÄslös dammsugare, en sÄn cyklonmodell. De Àr tom riktigt billiga om man vÀljer en Kinamodell. Det Àr motsvarigheten till heldÀmpad cykel i cykelvÀrlden. :)

Skrivet av MarcusS den 8e mars

Det ska vara en automatisk dammsugare. Roomba dammsuger medans huset stÄr tomt under dagen. Har precis anvÀnda min den och Àr mer Àn nöjd. Satte pÄ den i gÄr kvÀll -imorse var allt popcornspill bortstÀdat.

http://www.irobot.com

Redigerad 1 gÄnger. Senaste Àndring 2008-03-20 13:38 av MarcusS.

Skrivet av MoeJoe den 8e mars

Jag hade en sÄn hÀr ett tag, skaffade den hösten 2005:

bild

en iRobot Roomba. Den var rÀtt kul, med fjÀrrkontroll om man ville detaljstyra, dockningsstation Ä avgrÀnsningssÀndare mm. Men sugeffekten var vÀldigt lÄg, ljudvolymen ganska hög, krÀvde mycket maskinunderhÄll efter varje anvÀndning, och att man flyttade möbler i vÀgen före anvÀndning. 3 tusen var den nog inte vÀrd, jag lÀmnade kvar den pÄ Malta. Kommer det nÄgot motsvarande som Àr mycket bÀttre pÄ ovanstÄende punkter kanske jag gör ett nytt försök.

bild

Skrivet av MÄrten den 8e mars

Jag stÀdar hemma hos mig. Brukar köra ett rejs med Ergorapidon dÄ och dÄ. Spelar lite luftgitarr med den ocksÄ.

---
Scandinavian Trials | Uppsala Street Ride | Blogg - nu med lite bÀttre bilder

Skrivet av PĂ€r L den 8e mars

Vi har en sĂ„n hĂ€r pĂ„ jobbet, stor, tung och driv med trefas. JĂ€ttemanlig! Ska tydligen vara godkĂ€nd för asbestsanering sĂ„ reningen borde det inte vara nĂ„got fel pĂ„. Är nog inte sĂ„ lĂ€mplig för hemmabruk. SjĂ€lvklart Ă€r den pĂ„sfri.

dc3800i_250.jpg

Mitt cykelberoende tvingar mig att arbeta upp till 40 timmar varje vecka!

Skrivet av Kallefs den 8e mars

PĂ€r L skrev:
> SjÀlvklart Àr den
> pÄsfri.
>
>

Men den har nÄgra filter i sig kan jag meddela :)

--------------------------------------------------------------------------------
#25. Nipple twisting is not a blackmetal activity

Skrivet av orienteraren den 8e mars

pean skrev:
> Genom att göra dammsugning till materialsport sÄ
> blir det genast manligt! Awesome!

Hahaha, sÄ sant sÄ sant!

Skrivet av Bang den 8e mars

Ja vi kanske kan kolla med Figmo Ä se om dem tillverkar dammsugare i kolfiber eller göra gruppköp pÄ sjÀlvgÄende dammsugare frÄn Electrolux ;)

Jag har nÄgra dataskurna namndekaler som var i felfÀrg till cykeln, kanske ska pimpa upp min Fassett med en sÄdan Ä sedan avsluta med nÄgra kolfiberstickers vid handtaget.

Skrivet av MarcusS den 20e mars

Har nu anvÀnt Roomba nÄgra veckor och Àr mer Àn nöjd. Har programmerat sÄ den gÄr igÄng nÀr ingen Àr hemma pÄ dagarna. Den dammsuger och kör tillbaka till laddstationen under soffan nÀr den Àr klar. DammbehÄllaren mÄste tömmas efter var 2-3 dag, i övrigt inget underhÄll. Det kÀnns fantastiskt skönt att komma hem och det Àr rent. Resultatet Àr faktiskt riktigt bra.

Skrivet av Atlas den 20e mars

Jag trodde dammsugare var ontopic nu?

Do it to me, baby!
- rullar det rullar jag pÄ det -

Skrivet av Intermezzo den 20e mars

Jag köpte en Electrolux Ultra Silencer för nÄgra mÄnader sedan. Dyr men sÄ hÀrligt tyst. Jag hatar dammsugare som bara brölar

-------------------
SmÄ hÀnder - Fattar ingenting
Stora Fötter - GÄr pÄ allting

Skrivet av 42Hz den 20e mars

1Kg!

bild

//HaRR! - Fat Tire Fetichist bild "Think like a box!"

Skrivet av Sylta den 20e mars

sdt.jpgEn sÄdan hÀr Àr det banne mig drag i...munstyke pÄ brevinkastet sÄ Àr det klart sen!

Skrivet av HÄkanC den 20e mars

Om det nu Àr dammsugare som trÄden skall handla om sÄ skall jag montera och dra rör för den hÀr i helgen
bild
http://www.flexit.no!

Men förhoppningsvis Àr vÀdret sÄpass bra att det blir cykling istÀllet

/HÄkan

Skrivet av TigerMale den 20e mars

electrolux is the shizzle. sambon och jag delar pÄ anvÀndandet

bild

ìą‹ìŠ”ë‹ˆë‹€
ultra%20silencer%20z%203370.jpg

TyvÀrr, bara registrerade anvÀndare fÄr skriva inlÀgg i detta forum.

171 besökare aktiva de senaste 10 minuterna. 995 Àr rekordet. 1.213 sekunder