[Racer] Göteborg, Skärtorsdagen
Skrivet av
drub den 19e mars
Tänkte köra en sväng imorgon på dagen. Tempot kommer bli lite lugnare, skulle tippa på att snittet landar runt 28-29 på en ev. 10 mils runda. Metereologerna påstår att de ska vara solsken på förmiddagen så starten blir 10:00 från franssons i hopp om att få cykla under en skinande sol. Om det är klarblå himmel och solsken även i slutet av turen så kan den förlängas om man vill. En karta över turen dyker upp senare idag.
Lite flexibel är jag så om någon är intresserad utav att haka på så kan tiden justeras lite om de skulle passa bättre.
Ses vi?
//Martin
Lite flexibel är jag så om någon är intresserad utav att haka på så kan tiden justeras lite om de skulle passa bättre.
Ses vi?
//Martin
Skrivet av
drub den 19e mars
Morgondagens tur blir en förhandstitt på nationaldagsloppets runda. Börjar man tidigt på säsongen hinner man nog med den en 4 gånger innan det är dags den 6:e juni ;)
Banprofil:
Bara man orkar de första 48 km ska de inte vara några problem med resten...
snart 12h kvar till start!
//Martin
Banprofil:
Bara man orkar de första 48 km ska de inte vara några problem med resten...
snart 12h kvar till start!
//Martin
Skrivet av
Azog den 19e mars
Jag körde nationaldagsloppets 6-milsrunda idag och som jag skrev i http://happymtb.org så är en varning på sin plats för ungefär sista halvan av sträckan mellan Landvetter och Jonsered. Bitvis isfläckar och ett tag är det blankis över hela vägens bredd. Så ett tips är att inte ligga i 40-45 i skymda kurvor där, för då får man färgglad höft..^^
Skrivet av
drub den 19e mars
Måste ha missat din tråd helt å hållet Azog. Spanade igenom den nu och man får verkligen tacka för upplysningen! Jo den sträckan ligger väl ganska så täckt av skog på båda sidorna av vägen + att den ligger en bit upp så uppenbarligen tar de lite längre tid för isen att smälta. Gott att du klarade dig undan med endast ett blåmärke.
Ev. ändras turen lite och går via Öjersjö och ner till Allum/Partille och sedan tillbaka, så slipper man den icke rekommenderade sträckan.
Ev. ändras turen lite och går via Öjersjö och ner till Allum/Partille och sedan tillbaka, så slipper man den icke rekommenderade sträckan.
Skrivet av
drub den 20e mars
En tur blev det allt så en liten RR är väl på sin plats. Inte så jätte stor uppslutning vid franssons, kanske kunde ha å göra med att folk var på jobbet eller någon annanstans såhär inför påsken... Jag rullade iväg själv från fransson kl 10:05. Lite kyligt var de i luften, solen sken och de va i princip vindstilla. De första 40 minuterna höll jag hyfsat tempo för att komma igång. I höjd med Lerum slog jag av lite och fann ett bra tempo som skulle funka att ta mig runt de ~10 milen själv. Vid ca 35km kom jag till "råbockebacken". De första 100m av backen bestod utav jord och grus, vet inte riktigt vart asfalten tagit vägen men borta var den. Bitar av backen och resten utav vägen ned till stora vägen i höjd med Ingared bestod utav is och snö fläckvis. Lite halkigt var de men lyckligtvis inga vurpor. Efter ytterligare någon mil blev det dags för en ofrivillig paus i form utav punka lite lagom långt ifrån den 11% backen uppemot Edsås, så man kunde skymta vad man hade framför sig. Punkan lagades och klättringen upp mot Ödenäs sattes igång. Inte många ställen att pusta ut på förens man är uppe på toppen, där bergspriset på nationaldagsloppet är. Sedan var de motvind hela vägen till Hindås. Jag muttrade lite för mig själv över den sablans vind men lyckades övertyga mig själ om att jag är juh ute för att få träning så vinden gav juh bara lite extra utav den kom jag fram till =). Hoppade över sträckan som Azog varnade om och körde via Öjersjö/Partille istället. Solen försvann i närheten utav Härryda men annars var den framme för de mesta. Årets första tur med massa sol gav helt klart mer smak! Nu får de bli sommar å varmt!! :)
Lite data från turen:
Time (h:m:s) 3:19:53
Distance (km) 95,13
Averange speed (km/h) 28,5
Snitt puls / max: 137 / 157(185)
//Martin
Lite data från turen:
Time (h:m:s) 3:19:53
Distance (km) 95,13
Averange speed (km/h) 28,5
Snitt puls / max: 137 / 157(185)
//Martin
Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.