SRAM ROCKET bakvÀxelreglage - hur byta kabel eller, users manual?
Skrivet av
Du Rietz den 25e april
Hej!
Jag ska byta bakvĂ€xelvajer för mitt vĂ€xelreglage frĂ„n 2004, ett SRAM ROCKET heter det visst, av grip-shiftmodell. Ăr det nĂ„gon som kĂ€nner till hur man tar isĂ€r det för att fĂ„ ur kabeln. Kan man hitta manual för den pĂ„ nĂ€tet kanske - var/vad söker man pĂ„, mina tester gav tyvĂ€rr inget?
Har testat att ta bort en skruv som skulle verka hÄlla ihop den frÄn insidan, nÀrmast styrstammen. Men Àr det i stÀllet möjligtvis nÄgon lÄsbricka mot dÀr handtaget annars trycker pÄ?
Tackar sÄ hemskt mycket för svar.
HĂ€lsningar,
Niklas
Jag ska byta bakvĂ€xelvajer för mitt vĂ€xelreglage frĂ„n 2004, ett SRAM ROCKET heter det visst, av grip-shiftmodell. Ăr det nĂ„gon som kĂ€nner till hur man tar isĂ€r det för att fĂ„ ur kabeln. Kan man hitta manual för den pĂ„ nĂ€tet kanske - var/vad söker man pĂ„, mina tester gav tyvĂ€rr inget?
Har testat att ta bort en skruv som skulle verka hÄlla ihop den frÄn insidan, nÀrmast styrstammen. Men Àr det i stÀllet möjligtvis nÄgon lÄsbricka mot dÀr handtaget annars trycker pÄ?
Tackar sÄ hemskt mycket för svar.
HĂ€lsningar,
Niklas
Skrivet av
Jensen den 25e april
utan att ha manualen framför mig, sÄ gissar jag att det pÄ ovansidan ska finnas som ett litet lock i gummi, ca 5x10 mm, som man kan lyfta pÄ för att fÄ ut vajern. va dÄ sÄ pÄ mina x.0
annars kan du ju alltid kolla pÄ http://sram.com
===I Speed kills, but you get there faster I===
annars kan du ju alltid kolla pÄ http://sram.com
Skrivet av
Du Rietz den 25e april
Tack sÄ hemskt mycket för lÀnken Jensen, hade ingen aning om vart jag skulle dra för att öppna gummilocket utan att ha sönder det. Nu ska jag bara vÀnta pÄ lite dagsljus för att fixa det och komma ut pÄ förhoppningsvis lite torra stigar!
HĂ€lsningar,
Niklas
HĂ€lsningar,
Niklas
Skrivet av
Jensen den 25e april
varsegod. ja de Àr rÀtt enkla att byta vajer pÄ om man bara vet hur man ska göra
TyvÀrr, bara registrerade anvÀndare fÄr skriva inlÀgg i detta forum.