Yet Another Fixie on a budget (massa nybörjarfrågor)
Skrivet av
MattiK den 5e maj
Tjena,
ny användare här. Jag har äntligen hittat en mindre ram som jag tänker använda som grund för en fulfixie. Bygger cykeln på en tight budget och gör det hela mest för att lära mig. Och för att få en OK cykel att cykla på i Stockholms innerstad.
Min första fråga: var hittar jag rätt "frihjulsavdragare" för ett sånt här Maillard-nav? (Alternativt: förslag på någon vettig LBS i närheten av Vasastan som kan ta bort frihjulet för en mindre slant. Kanske onödigt att köpa ett verktyg som jag bara lär använda för det här hjulet.)

Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2008-05-05 12:36 av MattiK.
ny användare här. Jag har äntligen hittat en mindre ram som jag tänker använda som grund för en fulfixie. Bygger cykeln på en tight budget och gör det hela mest för att lära mig. Och för att få en OK cykel att cykla på i Stockholms innerstad.
Min första fråga: var hittar jag rätt "frihjulsavdragare" för ett sånt här Maillard-nav? (Alternativt: förslag på någon vettig LBS i närheten av Vasastan som kan ta bort frihjulet för en mindre slant. Kanske onödigt att köpa ett verktyg som jag bara lär använda för det här hjulet.)
Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2008-05-05 12:36 av MattiK.
Skrivet av
Atlas den 5e maj
Hammare och dorn...
Do it to me, baby!
- rullar det rullar jag på det -
Do it to me, baby!
Skrivet av
rampjesus den 5e maj
Cykloteket (norra stationsgatan) och Cycling (frejgatan) borde ju kunna hjälpa dig :) Bor själv i vasastan och folket på Cykloteket har varit snälla mot mig.
Skrivet av
Atlas den 5e maj
Ett besök på cykling skulle jag ha gjort hursomhelst. Rickard brukar kunna ge dig en hint eller två. Fast det känns ju däremot sådär om man inte tänker handla något... Fast han kan ju kanske bygga hjulet åt dig med delar du köper om du inte skall göra det själv. Bara en tanke.
Do it to me, baby!
Do it to me, baby!
Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.