Lyckad inavel :)
Skrivet av
rymdninja den 4e maj
Inavel Àr vÀl inte kÀnt för att leverera de bÀsta produkterna. Men den hÀr avkomman Àr jag helnöjd med :)
För att prata happy sprÄk; Det kom ett paket, [... massa meck o svordomar...], bilder i massor, och hÀr Àr resultatet.
Inomhusbild nÀr den Àr sÄ gott som klar:
Litet action-shot. Ute en svÀng runt kvarteret bara. Upp och ner för nÄgra trappor. Mmmm...
Efter alla diskussioner om storlek hit o dit, fÄr jag efter den korta turen nog konstatera att storleken (16") blir vÀldigt bra. Kan eventuellt köra med 80mm styrstam om jag vill ha mer lÄngfÀrds hÄllning. Men nu Àr det 60 mm som gÀller.
Gaffeln blev en Marzocchi am sl frÄn CRC. billig och bra som jag har förstÄtt. Skillnaden mot min gamla suntour som satt pÄ gianten Àr sjuk. Den hÀr pyser o puffar som en liten Ängmotor och kÀnslan Àr hÀrlig nÀr den trycker ihop sig vid gupp och kanter.
xt vÀxlar, husselfelt vevparti och avid juicy 7 bromsar. Fat albert dÀck pÄ dt swiss hjul.
Det Àr en ovan kÀnsla att ha sÄ mycket slag och sÄ direkt styrning som geometrin och styrstammen ger (Äterigen jÀnfört med min giant terrago) men jag Àr övertygad om att nÀr jag har vant mig vid det kommer jag Àlska det.
Tack alla hÀr pÄ happy för förslag o hjÀlp.
Mvh
--Anders F
Inbred since 2008
För att prata happy sprÄk; Det kom ett paket, [... massa meck o svordomar...], bilder i massor, och hÀr Àr resultatet.
Inomhusbild nÀr den Àr sÄ gott som klar:
Litet action-shot. Ute en svÀng runt kvarteret bara. Upp och ner för nÄgra trappor. Mmmm...
Efter alla diskussioner om storlek hit o dit, fÄr jag efter den korta turen nog konstatera att storleken (16") blir vÀldigt bra. Kan eventuellt köra med 80mm styrstam om jag vill ha mer lÄngfÀrds hÄllning. Men nu Àr det 60 mm som gÀller.
Gaffeln blev en Marzocchi am sl frÄn CRC. billig och bra som jag har förstÄtt. Skillnaden mot min gamla suntour som satt pÄ gianten Àr sjuk. Den hÀr pyser o puffar som en liten Ängmotor och kÀnslan Àr hÀrlig nÀr den trycker ihop sig vid gupp och kanter.
xt vÀxlar, husselfelt vevparti och avid juicy 7 bromsar. Fat albert dÀck pÄ dt swiss hjul.
Det Àr en ovan kÀnsla att ha sÄ mycket slag och sÄ direkt styrning som geometrin och styrstammen ger (Äterigen jÀnfört med min giant terrago) men jag Àr övertygad om att nÀr jag har vant mig vid det kommer jag Àlska det.
Tack alla hÀr pÄ happy för förslag o hjÀlp.
Mvh
--Anders F
Inbred since 2008
Skrivet av
AndersS den 4e maj
Ser riktigt go ut!
Det verkar som att 456:an nu kommer i titanium nu ocksÄ...
Redigerad 1 gÄnger. Senaste Àndring 2008-05-04 18:27 av AndersS.
Det verkar som att 456:an nu kommer i titanium nu ocksÄ...
Redigerad 1 gÄnger. Senaste Àndring 2008-05-04 18:27 av AndersS.
Skrivet av
0range den 4e maj
Ă
ÄÄÄ..... en tvÀttÀkta hooligan. Grattis.
Bort med framvÀxlen och pÄ med en chain device sÄ blir den klockren.

Bort med framvÀxlen och pÄ med en chain device sÄ blir den klockren.

Skrivet av
Beeblebronx den 4e maj
rymdninja skrev:
-------------------------------------------------------
> Inavel Àr vÀl inte kÀnt för att leverera de
> bÀsta produkterna. Men den hÀr avkomman Àr jag
> helnöjd med :)
Snygg som tusan.
Lite kul dessutom att spikulera i din geografiska hemvist, och sedan se att man har rÀtt :-D
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
==>Bult = ogÀngat maskinelement<==
Har föremÄlet en gÀnga sÄ Àr det inte en bult
(SS-ISO 1891)
-------------------------------------------------------
> Inavel Àr vÀl inte kÀnt för att leverera de
> bÀsta produkterna. Men den hÀr avkomman Àr jag
> helnöjd med :)
Snygg som tusan.
Lite kul dessutom att spikulera i din geografiska hemvist, och sedan se att man har rÀtt :-D
==>Bult = ogÀngat maskinelement<==
Har föremÄlet en gÀnga sÄ Àr det inte en bult
(SS-ISO 1891)
Skrivet av
Kneecap den 4e maj
Tjena!
West Coast Choppers slÄr till igen..
^ RetardklÀder och NeongrÄ Couture ^
Skrivet av
plumse den 5e maj
Nu fÄr jag nog luta mig frammÄt och ha benen i kors ett tag för att inte vÀcka anstöt pÄ jobbet. Det dÀr blev ritkigt vackert Rymdis!

Mulligt, funderar pÄ en liknande sak. Men med en pike i fronten
Ăr 456 anpassad för sĂ„ mkt fjĂ€dring?
Ăr 456 anpassad för sĂ„ mkt fjĂ€dring?
Skrivet av
rymdninja den 5e maj
Jag som tyckte att jag var diplomatisk nÀr jag bytte ut ett framdrev mot en bash guard :)
NÀsta sak att göra blir att jobba med dÀmparinstÀllningen. Sagga ner (ursÀkta uttrycket) den lite sÄ den blir aningens lÀgre bara.
Dock mÀrkte jag att bara under den korta stunden jag var ute, sÄ skavde kedjan bort en del lack pÄ staget. FÄr bli ett kedjestagsskydd ocksÄ..vad det nu heter.
Ses i skogarna :)
Mvh
--Anders F
Inbred since 2008
NÀsta sak att göra blir att jobba med dÀmparinstÀllningen. Sagga ner (ursÀkta uttrycket) den lite sÄ den blir aningens lÀgre bara.
Dock mÀrkte jag att bara under den korta stunden jag var ute, sÄ skavde kedjan bort en del lack pÄ staget. FÄr bli ett kedjestagsskydd ocksÄ..vad det nu heter.
Ses i skogarna :)
Mvh
--Anders F
Inbred since 2008
TyvÀrr, bara registrerade anvÀndare fÄr skriva inlÀgg i detta forum.