[OT] Kommentera svetsen
Skrivet av
Trilla den 5e maj
Eftersom det finns en hel del svetskunniga hÀr pÄ forumt skulle jag vilja ha lite kommentarer om svetsarna pÄ min kranstolpe pÄ min atv vagn. SÄ lÄt höra, i min vÀrd Àr svetsarna bara skit, ett skolexempel pÄ hur man misslyckas....
Skrivet av
Sernevi den 5e maj
jag tycker med min i och för sig begrÀnsade svetserfarenhet att genomsvetsningen ser katastrofal ut, det ser ju mest ut att ligga svets pÄ utsidan och sedan bara profil mot platta i genomskÀrningen..
"Visually challenged"
"Visually challenged"
Skrivet av
VO2max den 5e maj
sÄg vÀl inte allt för muntert ut, för lite vÀrme
Vad ska den hÄlla uppe? liten konstruktionsmiss kanske..
Vad ska den hÄlla uppe? liten konstruktionsmiss kanske..
Skrivet av
Plush den 5e maj
För lite ström... det saknas genombrÀnning. Ett klart fall av slarv = Reklamation.
Ad astra per aspera
d+ fs++++ ht+ Mt++ Mu+++ M$++++ V++++ Pt
Ad astra per aspera
d+ fs++++ ht+ Mt++ Mu+++ M$++++ V++++ Pt
Skrivet av
Atlas den 5e maj
Det dÀr Àr ingen svetsning. Jag Ätar mig att med sveterfarenhet som uppgÄr till 3 effektiva timmar göra ett bÀttre jobb. SkitdÄligt eller det gÄr inte ens att sÀga det...
-Som att mura ett hus med vetemjöl typ. Kan man kalla det att mura?
Do it to me, baby!
- rullar det rullar jag pÄ det -
-Som att mura ett hus med vetemjöl typ. Kan man kalla det att mura?
Do it to me, baby!
Skrivet av
rikard den 5e maj
en av Ätta fogar ser ut att ha varit ok. Men det ser ut som en rÀtt mÀrklig konstruktion överlag. Den hade nog inte hÄllit bÀttre med bra fogar. Det kan ju bli rÀtt bra ryck med vinschen.
Skrivet av
Brakastruten den 5e maj
De hade lika gÀrna kunnat lÀgga en silikonfog runt... Inge bra.
Skrivet av
JojjeM den 5e maj
Tycker det ser bra ut. Perfekt att kunna fÀlla upp sÄdÀr och inspektera fogen :)
/Johan
/Johan
Skrivet av
Atlas den 5e maj
rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> en av Ätta fogar ser ut att ha varit ok. Men det
> ser ut som en rÀtt mÀrklig konstruktion
> överlag. Den hade nog inte hÄllit bÀttre med
> bra fogar. Det kan ju bli rÀtt bra ryck med
> vinschen.
Jag tycker att det ser ut som skit alltihop. Och visst kommer vinchen att utgöra en betydande kraft men korrekt svetsat sÄ har jag svÄrt att tro att det skulle kunna gÄ sönder. Det inte sagt att det inte finns bÀttre konstruktioner.
Do it to me, baby!
-------------------------------------------------------
> en av Ätta fogar ser ut att ha varit ok. Men det
> ser ut som en rÀtt mÀrklig konstruktion
> överlag. Den hade nog inte hÄllit bÀttre med
> bra fogar. Det kan ju bli rÀtt bra ryck med
> vinschen.
Jag tycker att det ser ut som skit alltihop. Och visst kommer vinchen att utgöra en betydande kraft men korrekt svetsat sÄ har jag svÄrt att tro att det skulle kunna gÄ sönder. Det inte sagt att det inte finns bÀttre konstruktioner.
Do it to me, baby!
Skrivet av
Trilla den 5e maj
Vilket otroligt gensvar jag fick. Han som sÄlt den skall ta tillbaka den och laga den men man blir lite fundersam vad dom sÀtter för folk vid svetshandtaget egentligen.
Skrivet av
Atlas den 5e maj
Jag skulle krÀva inspektion av minst de bÀrande konstruktionsfogarna. Typ hjulaxelinfÀstningar och kulled etc. Verkar befogat... Lycka till!
PS som importör hade jag blivit glad för en sÄ solklar reklamation, det gÄr liksom inte att krÄngla sig ur frÄn tillverkaren DS
Do it to me, baby!
PS som importör hade jag blivit glad för en sÄ solklar reklamation, det gÄr liksom inte att krÄngla sig ur frÄn tillverkaren DS
Do it to me, baby!
Skrivet av
Miche den 5e maj
Skitsvets helt enkelt! Det Àr ingen ordentlig genomtrÀngning i godset. Svetsen verkar ju ligga pÄ godset!!!??? Det ser ut som en nÄgon sorts lyftannordning och dÄ skall det vÀl vara utfört av en licenssvetsare om jag inte har fel.
// Miche

// Miche
Skrivet av
Anders H den 5e maj
Jag tycker det ser ut som om att rester av svetsen finns pÄ bÄda delarna, alltsÄ har inte svetsen slÀppt ifrÄn godset som den kan göra vid en sk kallflytning. Det ser snarare ut som om det har spruckit mitt i svetsen. Mitt förslag Àr en för klen svets tillsammans med korrosion inifrÄn.
LandsvÀgsrÀser med bockhornsstyre och fingertoppsbromsar - Lycklig ÀndÄ!
LandsvÀgsrÀser med bockhornsstyre och fingertoppsbromsar - Lycklig ÀndÄ!
Skrivet av
dabac den 5e maj
Den vÀnstra ser tristast ut, dÀr verkar svetsfogen inte ha fÀst vid stolpen alls. För lÄg ström och dÄlig genombrÀnning.
Den högra verkar ha brustit GENOM materialet, och det Àr ju trots allt ett fall framÄt. Om svetsfogen Àr stark nog att ett brott lÀmnar kvar delar av stolpen pÄ basplattanfinns det liksom inte sÄ vÀrst mycket mer att hÀmta.
Den högra verkar ha brustit GENOM materialet, och det Àr ju trots allt ett fall framÄt. Om svetsfogen Àr stark nog att ett brott lÀmnar kvar delar av stolpen pÄ basplattanfinns det liksom inte sÄ vÀrst mycket mer att hÀmta.
TyvÀrr, bara registrerade anvÀndare fÄr skriva inlÀgg i detta forum.