Äre vs gesunda
Skrivet av
jompa den 30e juni
Ok gillar man maskinbyggda leder stora hopp stora berms osv verkar det som att gesunda leder. Och just nu pÄ detta forumet sÄ snackar alla Gesunda. Men jÀdrar va bra Äre Àr ibland de dagar som högson vart öppen utan hÀllregn hittils denna sÀsongen... Roligare Àn sÄ blir inte utförscykling, tycker jag i alla fall. Sen att skistar och dess personal Àr som dom Àr det Àr ju en annan femma. MÄste försöka ta mig till gesunda nÄn gÄng under denna sÀsongen ska bli kul att jÀmföra. Ja just de oppdal ska man ju Äka till dessutom och hafjell kanske, fan att man mÄste jobba.
Skrivet av
fischer89 den 30e juni
Ă
re lever pÄ att dom har högzon. I lÄgzon hÀnder inget speciellt (bortsett frÄn shimanospÄret som verkar bli grymt). FrÄgan Àr hur Äre kommer klara av att hÄlla kvalitén pÄ spÄren, har hört rykten om att lÄgzon ska vara riktigt....uppkörd.
// Fischer
------------------------------------------------------------------------------
*Alla inlÀgg lÀses pÄ egen risk, kan innehÄlla spÄr av ironi.*
Redigerad 1 gÄnger. Senaste Àndring 2008-06-30 14:29 av fischer89.
// Fischer
Redigerad 1 gÄnger. Senaste Àndring 2008-06-30 14:29 av fischer89.
Skrivet av
Carl den 30e juni
Ă
re blir la alltid sönderkört mot slutet av sommaren. Allt som innan sÀsongen var plant grus Àr tvÀttbrÀda efter 5 miljarder överkörningar av fordon med samma hjulbas.
Skrivet av
fischer89 den 30e juni
Ja, men slutet av sommaren Àr vÀl inte redan nu kan jag tycka? FrÄgan Àr hur Gesunda klarar av att hÄlla spÄren i bra skick, de ska bli kul att se/testa/höra.
Skrivet av
nenja den 30e juni
Var i Gesunda i helgen och detta var min första liftburna Äkning utöver Ale.
Fy satan vad roligt det var, sjÀlv tyckte jag inte att de maskinbyggda freeridespÄren var höjpunkterna utan de otroligt hÀrliga skogs-dh-stigarna och de steniga och utmanande tÀvlingsspÄren.
/Rickard
http://bikeplace.se
http://happypics.zapto.org
Fy satan vad roligt det var, sjÀlv tyckte jag inte att de maskinbyggda freeridespÄren var höjpunkterna utan de otroligt hÀrliga skogs-dh-stigarna och de steniga och utmanande tÀvlingsspÄren.
/Rickard
Skrivet av
Carl den 30e juni
Man tycker ju att det borde gĂ„ att underhĂ„lla spĂ„ren sĂ„ man slipper tvĂ€ttbrĂ€dan. Men Ă
reCrew orkar vÀl inte sÄ lÀnge folk kommer iaf. Himla kul att det ploppar upp konkurrenter och ger lite mÄngfald.
Skrivet av
kebarb den 30e juni
I Ă
re jobbar de (vad jag vet) varje dag med att fixa i spÄren. TyvÀrr Àr de mÀnniskor som engagerar sig inte sÄ vÀl ekonomiskt uppbackade av skistar. Underbemannat sÄ det heter duga.
Om man Äker varje dag sÄ mÀrker man att de faktiskt Äker runt och fyller pÄ surhÄlen med grus och flyttar undan stora stenar som hamnat mitt i spÄren, fixar spÄngar osv.
Men liftsystemet Àr ganska stort!
//K
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Det bÀsta jag vet Àr att ha FEL, för dÄ lÀr jag mig nÄgot nytt!
Köpes: UST Ventil för slanglös montering
Köpes: Bromshandtag shimano, saint, slx, xt osv..
Köpes: Lösa fÀlgar, 32/36H 823, 729, 721
Köpes: Compression sleeve för 888 R / RC
Köpes: Vingar/StÀnkskydd till Scott high octane
Om man Äker varje dag sÄ mÀrker man att de faktiskt Äker runt och fyller pÄ surhÄlen med grus och flyttar undan stora stenar som hamnat mitt i spÄren, fixar spÄngar osv.
Men liftsystemet Àr ganska stort!
//K
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Det bÀsta jag vet Àr att ha FEL, för dÄ lÀr jag mig nÄgot nytt!
Köpes: UST Ventil för slanglös montering
Köpes: Bromshandtag shimano, saint, slx, xt osv..
Köpes: Lösa fÀlgar, 32/36H 823, 729, 721
Köpes: Compression sleeve för 888 R / RC
Köpes: Vingar/StÀnkskydd till Scott high octane
Skrivet av
nenja den 30e juni
Carl skrev:
-------------------------------------------------------
> Man tycker ju att det borde gÄ att underhÄlla
> spÄren sÄ man slipper tvÀttbrÀdan. Men
> à reCrew orkar vÀl inte sÄ lÀnge folk kommer
> iaf. Himla kul att det ploppar upp konkurrenter
> och ger lite mÄngfald.
Stor del av en ignorans som verkar finnas lÀr ju komma ifrÄn att de tjÀnar mer pÄ en vecka högsÀsong vinter Àn hela sommaren antagligen...
Sköter de inte sina spÄr sÄ Äker man ju bara till Gesunda eller annat trevligt stÀlle som dessutom ligger bra mycket nÀrmre.
/Rickard
> Man tycker ju att det borde gÄ att underhÄlla
> spÄren sÄ man slipper tvÀttbrÀdan. Men
> à reCrew orkar vÀl inte sÄ lÀnge folk kommer
> iaf. Himla kul att det ploppar upp konkurrenter
> och ger lite mÄngfald.
Stor del av en ignorans som verkar finnas lÀr ju komma ifrÄn att de tjÀnar mer pÄ en vecka högsÀsong vinter Àn hela sommaren antagligen...
Sköter de inte sina spÄr sÄ Äker man ju bara till Gesunda eller annat trevligt stÀlle som dessutom ligger bra mycket nÀrmre.
/Rickard
Skrivet av
OskarH den 30e juni
nenja skrev:
> Var i Gesunda i helgen och detta var min första
> liftburna Äkning utöver Ale.
>
> Fy satan vad roligt det var, sjÀlv tyckte jag
> inte att de maskinbyggda freeridespÄren var
> höjpunkterna utan de otroligt hÀrliga
> skogs-dh-stigarna och de steniga och utmanande
> tÀvlingsspÄren.
Vart var du?
Jag sÄg bara 2st demohojar pÄ söndagen nÀr jag va dÀr. En tatoo och en med en seafoam green E.13 styrare.
Gesunda har hur som helst riktigt fint underhÄllna spÄr.
> Var i Gesunda i helgen och detta var min första
> liftburna Äkning utöver Ale.
>
> Fy satan vad roligt det var, sjÀlv tyckte jag
> inte att de maskinbyggda freeridespÄren var
> höjpunkterna utan de otroligt hÀrliga
> skogs-dh-stigarna och de steniga och utmanande
> tÀvlingsspÄren.
Vart var du?
Jag sÄg bara 2st demohojar pÄ söndagen nÀr jag va dÀr. En tatoo och en med en seafoam green E.13 styrare.
Gesunda har hur som helst riktigt fint underhÄllna spÄr.
Skrivet av
Atlas den 30e juni
Brake bumps Àr en del av kakan.
Do it to me, baby!
- rullar det rullar jag pÄ det -
Do it to me, baby!
Skrivet av
nenja den 30e juni
OskarH skrev:
> nenja skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Var i Gesunda i helgen och detta var min
> första
> > liftburna Äkning utöver Ale.
> >
> > Fy satan vad roligt det var, sjÀlv tyckte jag
> > inte att de maskinbyggda freeridespÄren var
> > höjpunkterna utan de otroligt hÀrliga
> > skogs-dh-stigarna och de steniga och utmanande
> > tÀvlingsspÄren.
>
>
> Vart var du?
> Jag sÄg bara 2st demohojar pÄ söndagen nÀr jag
> va dÀr. En tatoo och en med en seafoam green E.13
> styrare.
>
> Gesunda har hur som helst riktigt fint
> underhÄllna spÄr.
De andra tvÄ demohojarna var tyvÀrr i Falun pÄ söndagen dÄ jag och Westman bodde i Falun och det blev lite tight dÄ vi skulle Äka hem till Göteborg pÄ söndagen. Vi pushade vid cup-spÄret istÀllet och kÀnnde lite pÄ den fruktade stenkistan dÀr. ^^
Det var ju synd! Hade varit riktigt kul att ses, jag hoppas dock innerligt att det blir Gesunda fler gÄnger i Är. Kanske Vid svenska cuptÀvlingen i September? :P
/Rickard
> nenja skrev:
> -----
> första
> >
> > tÀvlingsspÄren.
>
>
> Vart var du?
> styrare.
>
> underhÄllna spÄr.
De andra tvÄ demohojarna var tyvÀrr i Falun pÄ söndagen dÄ jag och Westman bodde i Falun och det blev lite tight dÄ vi skulle Äka hem till Göteborg pÄ söndagen. Vi pushade vid cup-spÄret istÀllet och kÀnnde lite pÄ den fruktade stenkistan dÀr. ^^
Det var ju synd! Hade varit riktigt kul att ses, jag hoppas dock innerligt att det blir Gesunda fler gÄnger i Är. Kanske Vid svenska cuptÀvlingen i September? :P
/Rickard
Skrivet av
Westman den 30e juni
jompa skrev:
> Ok gillar man maskinbyggda leder stora hopp stora
> berms osv verkar det som att gesunda leder. Och
> just nu pÄ detta forumet sÄ snackar alla
> Gesunda.
Mja, mycket hype om jordspĂ„ren och dom Ă€r bra och framförallt fria frĂ„n brake bumps. Det som Ă€r riktigt bra i Gesunda Ă€r ju snarare dom fina skogs-DH-spĂ„ren. Ălgspyan Ă€r en höjdare. Bonzai Ă€r kul och Skogsmys har nĂ„gra riktigt fina sektioner ocksĂ„. PĂ„ andra sidan har du Malin Lindgren och tĂ€vlingsspĂ„ret som bĂ„da Ă€r riktigt snabba stenstĂ€nkare.
Men visst, högzon i à re Àr skitkul ocksÄ! Hoppas kunna ta mig dit och nöta tusenmetarn och hÀllride i slutet av sÀsongen!
Fotoalbum : http://fredrikwestman.pixbox.se
Redigerad 2 gÄnger. Senaste Àndring 2008-06-30 15:29 av Westman.
> Ok gillar man maskinbyggda leder stora hopp stora
> berms osv verkar det som att gesunda leder. Och
> just nu pÄ detta forumet sÄ snackar alla
> Gesunda.
Mja, mycket hype om jordspĂ„ren och dom Ă€r bra och framförallt fria frĂ„n brake bumps. Det som Ă€r riktigt bra i Gesunda Ă€r ju snarare dom fina skogs-DH-spĂ„ren. Ălgspyan Ă€r en höjdare. Bonzai Ă€r kul och Skogsmys har nĂ„gra riktigt fina sektioner ocksĂ„. PĂ„ andra sidan har du Malin Lindgren och tĂ€vlingsspĂ„ret som bĂ„da Ă€r riktigt snabba stenstĂ€nkare.
Men visst, högzon i à re Àr skitkul ocksÄ! Hoppas kunna ta mig dit och nöta tusenmetarn och hÀllride i slutet av sÀsongen!
Fotoalbum : http://fredrikwestman.pixbox.se
Redigerad 2 gÄnger. Senaste Àndring 2008-06-30 15:29 av Westman.
Skrivet av
Atlas den 30e juni
lilla wallriden ner i skogssvÀngen pÄ skogsmys Àr riktigt rolig, det var nog nÀr den bara flöt pÄ i fart som jag insÄg att det fick bli lite nya vinklar pÄ nÀsta hojj.
Do it to me, baby!
Do it to me, baby!
Skrivet av
fischer89 den 30e juni
Jag hoppas att jag kan besöka bĂ„de Ă
re och Gesunda under en och samma vecka, enbart för att kunna jÀmföra dom bÄda. DÄ kommer det helt klart en "mini-artikel" om vad som Àr bra och dÄligt hos dom bÄda.
// Fischer
// Fischer
Skrivet av
wuchi den 30e juni
tyvÀrr har Äre bike park bara tvÄ personer som Àr anstÀllda för att sköta leder. de ska dock ocksÄ luncha oss i liftarna vilket innebÀr att de jobbar med leder mellan 7.00 och 11.30 varje dag med att försöka fylla igen och laga leder sen har de andra uppgifter.
utöver dem jobbar cykelpatrullen (motsvarande pistör pÄ vintern) en del pÄ lederna. men de har Àven ansvar för att liftarna gÄr om nÄgot skulle gÄ sönder eller strula och utöver det ta hand om alla som skadar sig (vilket kan vara rÀtt mÄnga pÄ en dag under högsÀsong)
skulle det vara en lift stÀngd gÄr vi som jobbar i den berörda liften ut och fixar pÄ lederna.
sÄ det Àr knappast sÄ att personalen slöar.
dock cyklade jag hela dagen i fredags utan att hitta ens en gnutta brakebumps etc.
och pÄ vÀgen ner frÄn jobbet idag var det riktigt fint men dock lite lerigt efter en dags regn.
vill man ha sammetslena underlag att cykla pÄ kan man lika gÀrna köpa en landsvÀgshoj enligt mig.
sten, rötter och stök ska det vara pÄ en rolig stig.
utöver dem jobbar cykelpatrullen (motsvarande pistör pÄ vintern) en del pÄ lederna. men de har Àven ansvar för att liftarna gÄr om nÄgot skulle gÄ sönder eller strula och utöver det ta hand om alla som skadar sig (vilket kan vara rÀtt mÄnga pÄ en dag under högsÀsong)
skulle det vara en lift stÀngd gÄr vi som jobbar i den berörda liften ut och fixar pÄ lederna.
sÄ det Àr knappast sÄ att personalen slöar.
dock cyklade jag hela dagen i fredags utan att hitta ens en gnutta brakebumps etc.
och pÄ vÀgen ner frÄn jobbet idag var det riktigt fint men dock lite lerigt efter en dags regn.
vill man ha sammetslena underlag att cykla pÄ kan man lika gÀrna köpa en landsvÀgshoj enligt mig.
sten, rötter och stök ska det vara pÄ en rolig stig.
Skrivet av
fischer89 den 30e juni
Leder som ska vara liet stökiga fÄr gÀrna vara det ja. Men nÀr leder som filnbanan börjar likna tvÀttbrÀdor har dom helt enkelt tappat kvalité.
Nu ska jag inte kapa à re helt vid fotknölarna, det Àr fortfarande ett grymt stÀlle att vara pÄ. Men det finns Àven saker som man kan förbÀttra.
// Fischer
Nu ska jag inte kapa à re helt vid fotknölarna, det Àr fortfarande ett grymt stÀlle att vara pÄ. Men det finns Àven saker som man kan förbÀttra.
// Fischer
Skrivet av
wuchi den 30e juni
jag la betongplattor i en kurva i flin förra veckan för att ta bort brakebumps.
planen Àr att lÀgga varje kurva hela vÀgen upp sÄ fort vi fÄr pengar till det.
ett problem Àr att folk verkar gilla att köra med lÄst bakbroms genom alla kurvor som anses lite lÀskiga av en nybörjare (och vilsna lycrapappor)
Àven om leden servas varje dag Àr det ÀndÄ folk som kör sönder den.
tipsa istÀllet era kÀra medcyklister att anvÀnda rÀtt kurvteknik sÄ ska det inte bli nÄgra problem med slitage :P
planen Àr att lÀgga varje kurva hela vÀgen upp sÄ fort vi fÄr pengar till det.
ett problem Àr att folk verkar gilla att köra med lÄst bakbroms genom alla kurvor som anses lite lÀskiga av en nybörjare (och vilsna lycrapappor)
Àven om leden servas varje dag Àr det ÀndÄ folk som kör sönder den.
tipsa istÀllet era kÀra medcyklister att anvÀnda rÀtt kurvteknik sÄ ska det inte bli nÄgra problem med slitage :P
Skrivet av
Leo den 30e juni
Ă
re=Stort & stenigt
Gesunda=Mysigt & flowigt
/Leo
Happy Christmas Ride, Franssons 09.00 Julafton! :-)
[VR 2009] - Team 8, VÀtternrundan sub8 trÄden
...man lever bara en gÄng...
Gesunda=Mysigt & flowigt
/Leo
Happy Christmas Ride, Franssons 09.00 Julafton! :-)
[VR 2009] - Team 8, VÀtternrundan sub8 trÄden
...man lever bara en gÄng...
Skrivet av
VO2max den 30e juni
VÀdret Àr generellt bÀttre nere i moratrakten och det Àr en gemytligare plats med alla backar koncentrerat
à re Àr ju dock svÄrslaget om man gillar lÄnga Äk dÀr underarmarna kÀnns som timmerstockar efter en dag
Tycker bÄda Àr vÀrda ett besök,men nÀrheten och kvaliten vÀger klart över till gesunda för min del
à re Àr ju dock svÄrslaget om man gillar lÄnga Äk dÀr underarmarna kÀnns som timmerstockar efter en dag
Tycker bÄda Àr vÀrda ett besök,men nÀrheten och kvaliten vÀger klart över till gesunda för min del
Skrivet av
onegear den 30e juni
Carl skrev:
> à re faller pÄ att dom inte har liftflickor. :P
Kan ju bara hÄlla med.Systrarna Persdotter kan ju fÄ en och bara Äka lift...sen Àr det nÄgra sötnosar till i Gesunda:)
Vad det gĂ€ller Ă re vs Gesunda sĂ„ tycker jag nĂ€stan att man inte kan jĂ€mföra dom.Ă re Ă€r större och mer.Dom har vĂ€l lika mycket Ă„kare/dag som Gesunda har i veckan.Och betydligt lĂ€ngre Ă„kningFör att inte tala om utelivet "afterbike".Sen Ă€r det mycket mer nybörjare som bromsar sönder banorna i Ă re.Men fortsĂ€tter Gesunda och satsar som dom gör nu och hĂ„ller spĂ„ren i gott skick dĂ„ Ă€r det svĂ„rt att bli motiverad att Ă„ka sĂ„ lĂ„ngt som det Ă€r för de flesta till Ă re.Ăr en fd.Gesunda local,men Ă„ker alltid upp en svĂ€ng till Ă re för att fĂ„ lite lĂ€ngd pĂ„ Ă„kningen och festa,och dĂ€r har Gesunda en del kvar...Slutsats:dom kompleterar varandra rĂ€tt bra.
Kan ju bara hÄlla med.Systrarna Persdotter kan ju fÄ en och bara Äka lift...sen Àr det nÄgra sötnosar till i Gesunda:)
Vad det gĂ€ller Ă re vs Gesunda sĂ„ tycker jag nĂ€stan att man inte kan jĂ€mföra dom.Ă re Ă€r större och mer.Dom har vĂ€l lika mycket Ă„kare/dag som Gesunda har i veckan.Och betydligt lĂ€ngre Ă„kningFör att inte tala om utelivet "afterbike".Sen Ă€r det mycket mer nybörjare som bromsar sönder banorna i Ă re.Men fortsĂ€tter Gesunda och satsar som dom gör nu och hĂ„ller spĂ„ren i gott skick dĂ„ Ă€r det svĂ„rt att bli motiverad att Ă„ka sĂ„ lĂ„ngt som det Ă€r för de flesta till Ă re.Ăr en fd.Gesunda local,men Ă„ker alltid upp en svĂ€ng till Ă re för att fĂ„ lite lĂ€ngd pĂ„ Ă„kningen och festa,och dĂ€r har Gesunda en del kvar...Slutsats:dom kompleterar varandra rĂ€tt bra.
Skrivet av
wuchi den 30e juni
Carl skrev:
vi har vÀl liftflickor bÄde i Är och förra Äret vad jag vet :)
vi har vÀl liftflickor bÄde i Är och förra Äret vad jag vet :)
Skrivet av
yooz1e den 1a juli
men ni fÄr vÀl posta nÄ bilder pÄ flickorna sÄ man vet vart man ska Äka i sommar
Skrivet av
nenja den 1a juli
Nu kan ni snart lika gÀrna Äteruppliva den dÀr "cykel + tjej"-trÄden...
Till er glÀdje kan jag berÀtta att det var en man i 60-Ärs Äldern med roliga hörselskyddslurar som hjÀlpte oss pÄ liften i helgen. Det kanske fÄr era pojksinnen att varva ner lite. :P
/Rickard
Till er glÀdje kan jag berÀtta att det var en man i 60-Ärs Äldern med roliga hörselskyddslurar som hjÀlpte oss pÄ liften i helgen. Det kanske fÄr era pojksinnen att varva ner lite. :P
/Rickard
Skrivet av
onegear den 1a juli
Ja men Inge Àr ju ocksÄ söt....Och alla vet ju att det kryllar av Dalkullor i just Dalarna.NÄgon som hört talas om JÀmtkullor?
Skrivet av
Atlas den 1a juli
Bra dÀr Nenja.
TrÀffade just en tjej som hade en kort erfarenhet av Happy bakom sig. Det gick helt enkelt inte att hÀnga hÀr för henne, hon nÀmde faktiskt just den trÄden. Fast det var nÄgra PM som fick det att rinna över. SÄ de som tror att sÄdant hÀr Àr oförarjligt bör vara medvetna om att det i allra högsta grad ligger i betraktarens öga.
NÄja, Gesunda var toppen Àven om ett kvÀllsunderhÄllningsvÀrde hamnar pÄ minus. Och att stÀnga vÀrdshuset pÄ en söndag nÀr man inte ens kan anvÀnda sin stuga för att fÄ i sig lunch Àr makalöst. Det blir oxÄ vÀldigt mycke liftÄkning och det rycks oavbrutet i halvfartsstoppet. BÀttre dÄ att fixa vettig pÄstigning pÄ liften. Det Àr lÀtt gjort.
Har ingen erfarenhet av à re fast tÀnker skaffa det asap, det skall bli spÀnnande. PrislÀget i Äre Àr ju dÀremot vÀl tilltaget, det kÀnns som att om nÄgon researrangör styrde upp alpernaresor pÄ allvar sÄ blir det som med skidor. Helt enkelt vÀldigt smÄ skillnader i pris pÄ en vecka hÀr eller dÀr. Dvs reseupplÀgg av typen lÀmna hojj och packning dagen innan pÄ centralen, flyg ner och möt upp bagaget dÀr. Samma procedur hem.
Do it to me, baby!
TrÀffade just en tjej som hade en kort erfarenhet av Happy bakom sig. Det gick helt enkelt inte att hÀnga hÀr för henne, hon nÀmde faktiskt just den trÄden. Fast det var nÄgra PM som fick det att rinna över. SÄ de som tror att sÄdant hÀr Àr oförarjligt bör vara medvetna om att det i allra högsta grad ligger i betraktarens öga.
NÄja, Gesunda var toppen Àven om ett kvÀllsunderhÄllningsvÀrde hamnar pÄ minus. Och att stÀnga vÀrdshuset pÄ en söndag nÀr man inte ens kan anvÀnda sin stuga för att fÄ i sig lunch Àr makalöst. Det blir oxÄ vÀldigt mycke liftÄkning och det rycks oavbrutet i halvfartsstoppet. BÀttre dÄ att fixa vettig pÄstigning pÄ liften. Det Àr lÀtt gjort.
Har ingen erfarenhet av à re fast tÀnker skaffa det asap, det skall bli spÀnnande. PrislÀget i Äre Àr ju dÀremot vÀl tilltaget, det kÀnns som att om nÄgon researrangör styrde upp alpernaresor pÄ allvar sÄ blir det som med skidor. Helt enkelt vÀldigt smÄ skillnader i pris pÄ en vecka hÀr eller dÀr. Dvs reseupplÀgg av typen lÀmna hojj och packning dagen innan pÄ centralen, flyg ner och möt upp bagaget dÀr. Samma procedur hem.
Do it to me, baby!
Skrivet av
Andreas2073 den 1a juli
Atlas skrev:
>
> NÄja, Gesunda var toppen Àven om ett
> kvÀllsunderhÄllningsvÀrde hamnar pÄ minus. Och
> att stÀnga vÀrdshuset pÄ en söndag nÀr man
> inte ens kan anvÀnda sin stuga för att fÄ i sig
> lunch Àr makalöst. Det blir oxÄ vÀldigt mycke
> liftÄkning och det rycks oavbrutet i
> halvfartsstoppet. BÀttre dÄ att fixa vettig
> pÄstigning pÄ liften. Det Àr lÀtt gjort.
>
> Har ingen erfarenhet av à re fast tÀnker skaffa
> det asap, det skall bli spÀnnande. PrislÀget i
> Äre Àr ju dÀremot vÀl tilltaget, det kÀnns
> som att om nÄgon researrangör styrde upp
> alpernaresor pÄ allvar sÄ blir det som med
> skidor. Helt enkelt vÀldigt smÄ skillnader i
> pris pÄ en vecka hÀr eller dÀr. Dvs
> reseupplÀgg av typen lÀmna hojj och packning
> dagen innan pÄ centralen, flyg ner och möt upp
> bagaget dÀr. Samma procedur hem.
HÄller med om vÀrdshusets öppettider att de inte Àr optimerade som besökare.
Som info sÄ finns det en pizzeria och restaurang 2km bort, Solleröns camping, som har öppet varje dag.
AllmÀnt sÄ hÄller jag med om att stugpriser Àr unikt horribelt dyrt i sverige.
>
> NÄja, Gesunda var toppen Àven om ett
> kvÀllsunderhÄllningsvÀrde hamnar pÄ minus. Och
> att stÀnga vÀrdshuset pÄ en söndag nÀr man
> inte ens kan anvÀnda sin stuga för att fÄ i sig
> lunch Àr makalöst. Det blir oxÄ vÀldigt mycke
> liftÄkning och det rycks oavbrutet i
> halvfartsstoppet. BÀttre dÄ att fixa vettig
> pÄstigning pÄ liften. Det Àr lÀtt gjort.
>
> Har ingen erfarenhet av à re fast tÀnker skaffa
> det asap, det skall bli spÀnnande. PrislÀget i
> Äre Àr ju dÀremot vÀl tilltaget, det kÀnns
> som att om nÄgon researrangör styrde upp
> alpernaresor pÄ allvar sÄ blir det som med
> skidor. Helt enkelt vÀldigt smÄ skillnader i
> pris pÄ en vecka hÀr eller dÀr. Dvs
> reseupplÀgg av typen lÀmna hojj och packning
> dagen innan pÄ centralen, flyg ner och möt upp
> bagaget dÀr. Samma procedur hem.
HÄller med om vÀrdshusets öppettider att de inte Àr optimerade som besökare.
Som info sÄ finns det en pizzeria och restaurang 2km bort, Solleröns camping, som har öppet varje dag.
AllmÀnt sÄ hÄller jag med om att stugpriser Àr unikt horribelt dyrt i sverige.
Skrivet av
jompa den 1a juli
Idag var det grymt bra i Ă
re brÀckebÀcksleden var lerig o hal som satan men nu ska de komma 3 dar me sol. Billigt boende kan du fÄ pÄ duveds semesterby 380 kr per natt för en stuga inklusive allt av husgerÄd, tv osv o de e i princip bara o knö in folk. Men som jag skrev förut skistars personal Àr ju som dom Àr, charmkurs kanske?.
Skrivet av
Eric W den 1a juli
SkumlÀst lite bara, MEN, maskingrÀvda spÄr i all Àra, högfjÀllscykling Àr det som gÀller.
Easyride (missvisande namn, kanske à res flowigaste led), 1000metaren och HÀllride Àr nÄgot man inte hittar pÄ mÄnga stÀllen.
Nya shimanospÄret verkar fett, men i Àrlighetens namn har man nog roligare pÄ en 4x4 slopstylehoj dÀr Àn pÄ en 8"s dh-rig.
Gesunda verkar ocksÄ fett, men bristen pÄ fallhöjd skrÀmmer lite. :)
I alla fall nÀr man har legat och kört kombinationerna: easyride-snorkeln-stjÀrnstigen-4xbanan samt hÀllride, hjulingen-brÀckebÀcken hela veckan lÄng. :)
Förövrigt grymt mycket tjejer som kör hÀr uppe. :) Kul, framförallt med tanke pÄ att dom flesta rippar loss rejÀlt!
/ Eric
- RÀdda trÀden, Àt en bÀver! -
SĂ€ljes: FSA The PIG Reducer Styrlager - Helt nytt i kartong
Easyride (missvisande namn, kanske à res flowigaste led), 1000metaren och HÀllride Àr nÄgot man inte hittar pÄ mÄnga stÀllen.
Nya shimanospÄret verkar fett, men i Àrlighetens namn har man nog roligare pÄ en 4x4 slopstylehoj dÀr Àn pÄ en 8"s dh-rig.
Gesunda verkar ocksÄ fett, men bristen pÄ fallhöjd skrÀmmer lite. :)
I alla fall nÀr man har legat och kört kombinationerna: easyride-snorkeln-stjÀrnstigen-4xbanan samt hÀllride, hjulingen-brÀckebÀcken hela veckan lÄng. :)
Förövrigt grymt mycket tjejer som kör hÀr uppe. :) Kul, framförallt med tanke pÄ att dom flesta rippar loss rejÀlt!
/ Eric
Skrivet av
Kneecap den 1a juli
Tjena!
Eric W.. Kul att du skriver "maskingrÀvda spÄr i all Àra" och sen börjar med att nÀmna Easy Rider, det Àr ju maskinbyggt sÄ det stÄr hÀrliga till.. Men jag ska inte klaga.. :P
Eric W den 1a juli
Japp, sÀga emot mig sjÀlv Àr min specialité! :-)
NÀ, mena sÄklart maskingrÀvda spÄr av typen magic carpit, flinbana och ShimanospÄret.
Easyride ser jag mer som en vÀldigt lÀtt verson av övredelen av fortwilliams ;-)
/ Eric
- RÀdda trÀden, Àt en bÀver! -
NÀ, mena sÄklart maskingrÀvda spÄr av typen magic carpit, flinbana och ShimanospÄret.
Easyride ser jag mer som en vÀldigt lÀtt verson av övredelen av fortwilliams ;-)
/ Eric
Skrivet av
onegear den 1a juli
FŽlÄt ska lÀgga ner grabbigheten...VÀrdshuset pÄ Gesundas öppet tider och framförallt priser Àr lite sÄdÀr kan man ju tycka.175:- för en taco buffé,humm!Tur att maten Àr bra i allafall.NÀ man borde ha en reservplan om man blir sjuk sÄ att det enda servicestÀllet pÄ omrÄdet kan ha öppet.Det Àr inte alltid man kan eller vill ta bilen för att Àta.
Skrivet av
Erixon den 2a juli
OskarH skrev:
> nenja skrev:
> -----
> första
> >
> > tÀvlingsspÄren.
>
>
> Vart var du?
> styrare.
>
> underhÄllna spÄr.
Jag var ju ocksÄ dÀr... Med en Demo 7 dÄ förstÄss...
Hoppas att de som styr upp saker och ting i dessa tvÄ anlÀggnigar som diskuteras hÀr Àr medvetna om vilka guldklimpar de sitter pÄ... SÄ att inte satsningarna stannar upp alltsÄ...
Redigerad 3 gÄnger. Senaste Àndring 2008-07-02 17:21 av Erixon.
> nenja skrev:
> -----
> första
> >
> > tÀvlingsspÄren.
>
>
> Vart var du?
> styrare.
>
> underhÄllna spÄr.
Jag var ju ocksÄ dÀr... Med en Demo 7 dÄ förstÄss...
Hoppas att de som styr upp saker och ting i dessa tvÄ anlÀggnigar som diskuteras hÀr Àr medvetna om vilka guldklimpar de sitter pÄ... SÄ att inte satsningarna stannar upp alltsÄ...
Redigerad 3 gÄnger. Senaste Àndring 2008-07-02 17:21 av Erixon.
Skrivet av
Erixon den 2a juli
nenja skrev:
> Nu kan ni snart lika gÀrna Äteruppliva den dÀr
> "cykel + tjej"-trÄden...
>
> Till er glÀdje kan jag berÀtta att det var en
> man i 60-Ärs Äldern med roliga
> hörselskyddslurar som hjÀlpte oss pÄ liften i
> helgen. Det kanske fÄr era pojksinnen att varva
> ner lite. :P
He, he... Det var morbror Ät systrarna... :)
> Nu kan ni snart lika gÀrna Äteruppliva den dÀr
> "cykel + tjej"-trÄden...
>
> Till er glÀdje kan jag berÀtta att det var en
> man i 60-Ärs Äldern med roliga
> hörselskyddslurar som hjÀlpte oss pÄ liften i
> helgen. Det kanske fÄr era pojksinnen att varva
> ner lite. :P
He, he... Det var morbror Ät systrarna... :)
TyvÀrr, bara registrerade anvÀndare fÄr skriva inlÀgg i detta forum.