adjustable Seatpost?!
Skrivet av henlof den 27e november, 2007

nÄgon som har erfarenhet av denna varan lr liknande ?
kom pÄ att detta Àr precis va jag söker efter en tur i lördags. men Àr det nÄtt att ha..

http://www.chainreactioncycles.com

Skrivet av frisk den 27e november, 2007

Blev riktigt fÀst vid en liknande stolpe jag sÄg pÄ Scotts DH-hojjar pÄ mÀssan i jkpg. DÀr hade de en spak under frÀmre delen av sadeln man greppade tag i Ä kunde Àndra höjden dryga decimetern. Var kan man hitta en sÄdan???

Sök pÄ Gravitydropper sÄ hittar du nog ganska mycket info o en liknande modell pÄ den du hittat!
bild

/Frisk
Bilder: http://happymtb.org

Skrivet av Miche den 28e november, 2007

AMP lösning tycker jag ser intressantaste ut http://precisioncyclingcomponents.com verkar vara byggt kring standard komponenter in inga onödiga imponerings-höjjande-försökt-dumheter i fornm av onödiga high tech lösningar. Maverick Speedball har tydligen en tendens att 'explodera' och Gravity Dropper har haft problem med att de gÄr av. SjÀlvfallet gÄr det pÄ garantin.

Jag skall sjÀlv köpa nÄgon av ovanstÄende och skulle ha gjort det i vÄras men valde att avvakta lite.

// Miche

bild

Skrivet av Stealth Black den 28e november, 2007

Jag har en Maverick Speedball och tycker den Àr suvve. Har haft problem men maverick skickar glatt ut nya grejor.
Mavericken finns bÄde med remote och med spak-under-sadeln och det Àr helt klart remote som gÀller.

Är det till USA som man skickar grejjerna om detstrular eller Ă€r det Cyclecomponents som Ă€r deras officiella generalagent hĂ€r i Sverige?

SjÀlvfallet Àr det remote som gÀller.

// Miche

bild

Skrivet av Kallefs den 28e november, 2007

Problemet med AMP Àr att de inte gÄr att fÄ skickade till sverige vad jag har hittat.

--------------------------------------------------------------------------------
#25. Nipple twisting is not a blackmetal activity

Kallefs: Jag vet och det Àr vÀl dÀrför Maverick gÀller tills vidare. Jag skall maila dom för att se om man kan göra ett undantag vilket jag inte tror. Dom kanske klampar in pÄ nÄgot EU-patent ;-)

// Miche

bild

Skrivet av Kallefs den 28e november, 2007

Miche skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag skall maila dom
> för att se om man kan göra ett undantag vilket
> jag inte tror.

Be dom skicka tvÄ dÄ :)

Det som jag tycker verkar bÀttre med dem Àr dels att de finns i 27,2 och sen Àr det bara att shimsa som man vill, de finns i 4" och 5" och att det gÄr att reglera steglöst vart stolpen skall sitta. Vet inte om det Àr nÄgot man saknar pÄ de andra men finns det sÄ varför inte.

Ja ja, man fÄr vÀl hoppas att man kommer över dit nÄgon gÄng sÄ man kan sno med sig en hem.

--------------------------------------------------------------------------------
#25. Nipple twisting is not a blackmetal activity

Kallefs skrev:
-------------------------------------------------------
> Miche skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag skall maila dom
> > för att se om man kan göra ett undantag
> vilket
> > jag inte tror.
>
> Be dom skicka tvÄ dÄ :)
>
> Det som jag tycker verkar bÀttre med dem Àr dels
> att de finns i 27,2 och sen Àr det bara att
> shimsa som man vill, de finns i 4" och 5" och att
> det gÄr att reglera steglöst vart stolpen skall
> sitta. Vet inte om det Àr nÄgot man saknar pÄ
> de andra men finns det sÄ varför inte.
>
> Ja ja, man fÄr vÀl hoppas att man kommer över
> dit nÄgon gÄng sÄ man kan sno med sig en hem.
>
Ta med en till mig dÄ ;-)

// Miche

bild

Skrivet av gunnar.westholm den 2a juli

Är det nĂ„gon som har lyckats fĂ„ tag i en AMP stolpe, eller lĂ€st nĂ„got test om den?

Skrivet av *Mikael* den 2a juli

Jag var nÀra ;)

Åkte till USA och hade bestĂ€llt av en handlare dĂ€r. Men nĂ„gra veckor innan jag skulle Ă„ka sĂ„ kom han pĂ„ att han visst inte kunde sĂ€lja en AMP, lite störande.

De vÀgrar sÀlja pÄ annat sÀtt Àn att skickas till en adress i USA eller Kanada. SÄ man mÄste kÀnna nÄgon dÀr för att fÄ tag i en stolpe.

Skrivet av gunnar.westholm den 2a juli

Ok, dÄ fÞrsÞker jag med det...:)

TyvÀrr, bara registrerade anvÀndare fÄr skriva inlÀgg i detta forum.

170 besökare aktiva de senaste 10 minuterna. 995 Àr rekordet. 0.090 sekunder