Sprucken XT-fälg
Skrivet av
JimmyP den 7e mars
Har ett XT-hjul som är 1.5 år gammal som spruckit på flera ställen i fälgen. Några fler som varit med om det? känns som lite sunkig kvalité när jag bara kör XC med hojjen.

Skrivet av
peter2m den 7e mars
Hej ! har haft ett flertal Mavic 717,519, crossland som spruckit vid ekrarna, om dom inte är misshandlade eller nerslitna är det nog inget problem att reklamera skiten, det har gått med Mavic, borde gå shimano oxå.
//Peter
//Peter
Skrivet av
Selast den 8e mars
poyle skrev:
-------------------------------------------------------
> shimano är bra vid reklamation, och detta är nog
> ett solklart fall;)
+1 Gå till din lokala handlare och be att dom skickar hjulen till Shimano Nordic i Uppsala, det kostar inte handlaren något. Sen får du ett nytt hjul levererat till handlaren när Shimano Nordic godkänt reklamationen. Gör dock inte om mitt misstag och starta en tråd här på Happy om det för då blir du schavotterad av alla besserwissers som lurar här...
-------------------------------------------------------
> shimano är bra vid reklamation, och detta är nog
> ett solklart fall;)
+1 Gå till din lokala handlare och be att dom skickar hjulen till Shimano Nordic i Uppsala, det kostar inte handlaren något. Sen får du ett nytt hjul levererat till handlaren när Shimano Nordic godkänt reklamationen. Gör dock inte om mitt misstag och starta en tråd här på Happy om det för då blir du schavotterad av alla besserwissers som lurar här...
Skrivet av
JimmyP den 8e mars
Tack ni alla. Jo jag ska reklamera. Kan ju vara ett söndagsexemplar. Hoppas på ett byte till nytt XT-hjul.
Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.