[NICK] Hitta rätt på NICK-spåret med Google Maps
Postat av:
Jörgen_A
Datum: den 23e juni, 2011
Jag har gjort en Google Maps karta över NICK-spåret. Om du har en iPhone eller Android så är det lätt gjort att få in kartan i din mobil utan att behöva kopiera GPX-filer. Jag har även lagt in bilder på de platser där jag tror det är vanligast att man kör fel. Jag kommer att uppdatera kartan i takt med att spåret dras om.
1. Klicka på denna länken: http://maps.google.se
2. Spara kartan i din profil "Spara i Mina platser" se bild (du behöver ett google maps konto eller gmailkonto för detta)
3. Gå in i Google Maps på din mobil (logga in). Välj Skikt -> Fler lager -> Mina kartor så hittar du "NICK MTB, Ursvik" kartan där. Nu behöver du aldrig köra fel igen.
Ännu bättre än metoden ovan vore om man kunde söka på "NICK MTB Ursvik" direkt i mobilen och få upp kartan. Jag har listat kartan som publik och sökbar men har inte lyckts hitta den när jag söker. Ni får gärna betygsätta kartan och kommentera den, då kanske den dyker upp i sökresultaten.
/* Jörgen */
Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2011-07-09 19:27 av Jörgen_A.
1. Klicka på denna länken: http://maps.google.se
2. Spara kartan i din profil "Spara i Mina platser" se bild (du behöver ett google maps konto eller gmailkonto för detta)
3. Gå in i Google Maps på din mobil (logga in). Välj Skikt -> Fler lager -> Mina kartor så hittar du "NICK MTB, Ursvik" kartan där. Nu behöver du aldrig köra fel igen.
Ännu bättre än metoden ovan vore om man kunde söka på "NICK MTB Ursvik" direkt i mobilen och få upp kartan. Jag har listat kartan som publik och sökbar men har inte lyckts hitta den när jag söker. Ni får gärna betygsätta kartan och kommentera den, då kanske den dyker upp i sökresultaten.
/* Jörgen */
Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2011-07-09 19:27 av Jörgen_A.
Postat av:
Jörgen_A
Datum: den 9e juli, 2011
Nu uppdaterad med "Genvägen".
Jag körde Genvägen igår och tyvärr behöver den lite omvårdnad. De saknas lite skyltar och grenar hänger in lite varstans.
/* Jörgen */
Jag körde Genvägen igår och tyvärr behöver den lite omvårdnad. De saknas lite skyltar och grenar hänger in lite varstans.
/* Jörgen */
Postat av:
Jörgen_A
Datum: den 15e september, 2011
By the way... Är inte google ovanligt vackert idag?

Postat av:
JojjeM
Datum: den 15e september, 2011
De där i:na, är det lämpliga plankingplatser? ;)
/Johan
/Johan
Postat av:
fastforward
Datum: den 22a april
Grymt, tackar. Jag ska försöka mig på att följa den där nu i veckan.
Jag har dock inte lyckats få fram något navigeringsläge utan bara själva översikten - ska man kunna det? Dessutom - är det bäst att köra motsols eller medsols?
Jag har dock inte lyckats få fram något navigeringsläge utan bara själva översikten - ska man kunna det? Dessutom - är det bäst att köra motsols eller medsols?
Postat av:
Jörgen_A
Datum: den 22a april
Varvet går medsols.
Spåret är relativt väl skyltat. Det är egentligen bara om man tappar bort sig som man har nytta av kartan.
Säg till om du tycker det är något ställe du tycker det behövs mer skyltar. Det är alltid välkommet med tips från någon med "färska ögon".
Spåret är relativt väl skyltat. Det är egentligen bara om man tappar bort sig som man har nytta av kartan.
Säg till om du tycker det är något ställe du tycker det behövs mer skyltar. Det är alltid välkommet med tips från någon med "färska ögon".
Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.