Nyinflyttad Malmö
Skrivet av StaffanS den 16e januari, 2007

Hej!

Jag har precis flyttat till Malmö (från Göteborg/Mölndal) och skulle behöva lite tips om bra stigar och cykelbutiker. Det cyklas tydligen en del i Genarp om jag har förstått saken rätt, men finns det stigar på lite närmare håll? Jag bor i Bunkeflostrand.
Vilka cykelbutiker rekommenderas? Finns det någon Cannondale-handlare?

/Staffan

Skrivet av Dirty_rider den 16e januari, 2007

finns ute i bokskogen, som ligger lite närmare Malmö kolla med malmö terräng cyklister. Dom kör mkt där o i genarp.

http://www.malmoterrangcyklister.se

Skrivet av lundatok den 16e januari, 2007

Jag skulle vilja rekommendera dels den cykelbutiken som ligger vid Stora Teatern i Malmö och Cykelcity i Lund, båda har jag bra erfarenhet av.

--
Cyklar inte i onödan.

Skrivet av Lekeberg den 16e januari, 2007

Hej Staffan! Välkommen till Malmö!

Ute hos dig i Bunkeflo finns det ju en hel del sköna stigar längs havet. Kanske inte så långa men ok. Ute på udden i Klagshamn kan man cykla fort och tekniskt med omväxlande terräng. Litet som tusan men naggande gott!

Några gånger har jag cyklat längs tunnelbygget mellan Svågertorp och Brofästet. Vet inte hur det ser ut nu men där fanns det gott om teknik att träna. Och massor av rolig utförsåkning och mindre rolig uppförsåkning.

När vi ska fincykla måste vi ta oss ut till Bokskogen eller som du redan noterat, Genarp. Malmö Terrängcyklister cyklar mycket på båda lokationerna.

Jag hänger gärna med dig på en tur, PM:a mig när du är sugen! (Jag har tyvärr ingen belysning ännu så jag får nöja mig med dagscykling för tillfället, dock.)

Vad gäller cykelbutiker så har du tyvärr kommit till världens ände. Utbudet är extremt dåligt, jag känner mig fullkomligt hänvisad till näthandel. När det gäller service däremot så funkar Anderssons cykelfabrik utmärkt. Mycket fina hjulbyggen kan utlovas därifrån, och allmän hjälp med tekniska problem.

Anderssons Cykelfabrik Tel. 040-818 45 Eriksfältsg. 12, 21432 MALMÖ.

Ingen som saluför Cannondale heller. Sorry..

Kul däremot med fler mountainbike-intresserade i Malmö! :D

Skrivet av HP den 16e januari, 2007

Åtminstone en medlem i MTC bor i Bunkeflostrand.
Gör ett inlägg här: http://malmoterrangcyklister.se

Skrivet av StaffanS den 16e januari, 2007

Tack för svaren. Jag får sticka ut och reka till helgen.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

42 besökare aktiva de senaste 10 minuterna. 995 är rekordet. 0.467 sekunder