Skrivet av
Percylurse den 18e september, 2007
Va i hevete! Så illa kändes den inte. Till mitt fösvar ska jag säga att jag var jävligt trött i armarna!! Alla ser impade ut i bakrunden. C-Dale, jag kommer aldrig att förlåta det här.
Skrivet av
Westman den 18e september, 2007
Okonventionellt sätt att minimera tiden i luften.. det gäller ju att kunna sprinta va. :)
Skrivet av
PontusL den 23e september, 2007
Lite fler bilder, denna gång från startposition där jag befann mig mest hela tiden:
Nenja
Fru Eliasson & E-beth
Nenja svettar iväg påhejad av Chrillepille
Vince ser koncentrerad ut
och trampar iväg
Ola
Snabbare än Lehikoinen
Leo
Accelererande grafikkort
Naranja
Gabbe
Kräxxy
Kloka Arslet klickar i
En av helsteltsrepresentanterna, E-beth
Och den andre, Chrillepille. Här ollad av Jon
Ja och det var ungefär allt jag fick med innan batteriet dog.. Nu vill vi se lite skräckbilder från bygget av kommande bana!

Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2007-09-23 22:04 av PontusL.
Nenja
Fru Eliasson & E-beth
Nenja svettar iväg påhejad av Chrillepille
Vince ser koncentrerad ut
och trampar iväg
Ola
Snabbare än Lehikoinen
Leo
Accelererande grafikkort
Naranja
Gabbe
Kräxxy
Kloka Arslet klickar i
En av helsteltsrepresentanterna, E-beth
Och den andre, Chrillepille. Här ollad av Jon
Ja och det var ungefär allt jag fick med innan batteriet dog.. Nu vill vi se lite skräckbilder från bygget av kommande bana!
Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2007-09-23 22:04 av PontusL.
Skrivet av
Fässberg den 23e september, 2007
Kan meddela att jag provåkte hela banan idag :) Största droppet blev det lite tung ladning på så där blir det till att bygga lite annars är spåret i stort sett klart:) Återstår bara att byhha lite kycklingvägar :)

Skrivet av
PontusL den 23e september, 2007
Misstänkte det ja.. Hur var landningen i dropp nr 2? Lerig?

Skrivet av
Fässberg den 23e september, 2007
Den landningen var fin :) Det droppet heter numera grävling-droppet :)
På myr-droppet fink man tokig fart i landningen :) men som sagt en liten landning på stora droppet så är vi hemma... plus några kycklingvägar dåra ;)

På myr-droppet fink man tokig fart i landningen :) men som sagt en liten landning på stora droppet så är vi hemma... plus några kycklingvägar dåra ;)
Skrivet av
Fässberg den 4e oktober, 2007
Banan är klar och provkörd. Dock dröjer det nog ett par veckor innan nästa tävling. Nästa helg är det ju Rodeon i Blixås men helgen därefter kanske om vädret tillåter...
Pontus hade en fin bskrivning av droppen på banan..
Citat
"Jag kan skvallra lite om Hoppe Tuff's attraktioner:
- Myrdroppet, ett litet men skräckframkallande NS-bygge
- Grävlingsdroppet, ca 1 m högt klippdropp med smal inrun och landning i lerslänt
- Go-i-hôvvet-droppet, ca 2m högt klippdropp med fin freddankonstruerad dert-landning.
- Slutdroppet (?), dr0p till platt - typ.
Slut citat....

Pontus hade en fin bskrivning av droppen på banan..
Citat
"Jag kan skvallra lite om Hoppe Tuff's attraktioner:
- Myrdroppet, ett litet men skräckframkallande NS-bygge
- Grävlingsdroppet, ca 1 m högt klippdropp med smal inrun och landning i lerslänt
- Go-i-hôvvet-droppet, ca 2m högt klippdropp med fin freddankonstruerad dert-landning.
- Slutdroppet (?), dr0p till platt - typ.
Slut citat....
Skrivet av
C-dale den 4e oktober, 2007
Okidoki. Hade sett fram emot lite lördagsunderhållning i det fina vädret!
Kanske får dra till Vista Mountain istället då. En underbar XC-tävling med härliga utförslöpor när det är torrt o soligt.
Kvänum kör sitt KM där, så man kanske får se Kinky dra runt på en DH-hoj!
Fässberg visade mig Hoppe Tuff för ett par veckor sedan, den löpan är inte hårig, den är rena grizzlyn! Och Mr PercyDash bör noga kontrollera att han inte har några korroderade bultar i landningsstället!
/Sockergubben
Kanske får dra till Vista Mountain istället då. En underbar XC-tävling med härliga utförslöpor när det är torrt o soligt.
Kvänum kör sitt KM där, så man kanske får se Kinky dra runt på en DH-hoj!
Fässberg visade mig Hoppe Tuff för ett par veckor sedan, den löpan är inte hårig, den är rena grizzlyn! Och Mr PercyDash bör noga kontrollera att han inte har några korroderade bultar i landningsstället!
/Sockergubben
Skrivet av
Fässberg den 4e oktober, 2007
Hehe jo lite grizzly kanske den allt är, men det finns som sagt kycklingvägar runt alla dropp så man kan rulla hela banan om man vill, givetvis tar det mkt längre tid....

Skrivet av
PeterA den 4e oktober, 2007
Fässberg: Skönt att du gör lite mesiga förbipassager. Det betyder att jag kanske dyker upp när det blir premiär. Ska bli spännande att se vad du har åstadkommit!
/Peter
/Peter
Skrivet av
nenja den 5e oktober, 2007
Slaglängdstävling alltså... Låter smaskigt. *pumpa gaffel och spänna fjäder* :D
Efter en vecka eller två (som om jag hade verklighets- /tidsuppfattning?) av prov och andra lockande attraktioner så har cykelsuget börjat bubbla i magen. Riktigt nyfiken på den nya banan. ^^
Får kika på det där med Blixås nästa helg också.
Får kika på det där med Blixås nästa helg också.
vince den 5e oktober, 2007
Fässberg när skall ni till nya banan nästa gång? Och på söndag är vi i blixås vid 11 ifall någon vill träna på rodeo banan...
R.I.P. Alex Sjöberg 841221-070622
Xtreme Velociped åkare
-=Cannondale Judge DH=-
--0762 173883--
R.I.P. Alex Sjöberg 841221-070622
Xtreme Velociped åkare
-=Cannondale Judge DH=-
--0762 173883--
Skrivet av
Fässberg den 5e oktober, 2007
Ingen aning, men tidigast nästa vecka då jag är borta över helgen.. tänkte kolla in Rodeo banan i början av nästa vecka :)

Skrivet av
Little Stereo den 5e oktober, 2007
Hmm, ska du inviga något särskilt samtidigt Fässberg ? ;-)
Skrivet av
Fässberg den 5e oktober, 2007
haha får se, tror det blir Dirtbag:en på Rodeon, vill änna köra in mig på nya cykeln innan jag drar en tävling på den....

Skrivet av
Westman den 5e oktober, 2007
Nice!
Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.